søndag den 1. maj 2016

En fridag

1. maj har været ventet med længsel for det var dagen, hvor jeg havde aftalt med min svigerinde, at vi skulle på tur. Målet var Lille Malunds have, hvor der var blomstertøse-træf. Vi er en flok blomstertosser som mødes til hygge og blomstersnak nogle gange i løbet af sommeren og i år var første træf altså i dag.
 Ikke så meget 'snak' bare en stribe billeder.
 













 
 





 
Da vi kom hjem var det lidt kaotisk for Niels og hans lillebror var også på tur. De var ikke kommet hjem og jeg havde glemt min nøgle, så jeg måtte ned i skuret og kravle rundt for at få fat på en ekstra nøgle, før vi kunne komme ind til hundene. De var da bestemt ikke tilfredse med at mor var hjemme igen og så ikke kom ind til dem. Bamse havde jo tisset på gulvet og havde fået fat på et par af mine bukser som han havde slæbt rundt i det hele, så vaskemaskinen måtte startes og gulvet vaskes. Vi nåede at gå en god tur med hundene før vores  mænd kom hjem. De havde været ude ved sommerhuset og bagefter forbi deres storebror, hvor de havde fået kaffe...en rigtig god dag for os begge. Nu har vi fået aftenlur, men jeg kan nu vist sagtens sove hele natten også, hvis altså ikke Niels vågner og skal have ekstra morfin, men nu er jeg ladet lidt op igen.
Håber i også har haft en god 1. maj og vi kan kun håbe at maj vejrmæssigt bliver bedre end april.


16 kommentarer:

  1. Dejligt du havde en god dag :-)
    Lille Malund er et godt sted at mødes for havetosser. Det er ved at være længe siden, jeg har været der, tror jeg vil invitere en veninde med der op engang inden så længe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en dejlig dag for os begge og Lille Malund er dejlig året rundt.

      Slet
  2. Ja det er en fin have at besøge. har været der for nogle år siden, men haven tåler et genbesøg - absolut. Dejligt at læse at du havde en god tur og at Niels også var på tur - skønt.
    Bamse og Samson har nok tilgivet jer - for nu er I jo kommet hjem, og alt er som det skal være :-)
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo mon ikke hundene har tilgivet at de sådan skulle være alene hjemme. Det er jo lidt svært med alene hjemme træning i øjeblikket, så det var vist kun 3. gang Bamse var alene hjemme. Hvis jeg går ud er han jo hurtigt henne hos far...ved ikke rigtig om Bamse passer far eller far passer Bamse men de hygger sig sammen.

      Slet
  3. Herligt sted at besøge, har også set billeder hos Lene, så I har nok mødtes der.
    Flotte camelier du viser billeder af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo Lene var en del af flokken som mødtes og vi fik da også byttet lidt planter.

      Slet
  4. Hej Rita, hvor var det godt at vejret var med jer når nu i sådan skulle på tur. Haven ser meget smuk ud og det er altså sundt at komme ud af egen have og blive ladet op.
    Jeg kom altså til at grine, for jeg kan lige se for mig hvordan Bamse har lavet spilopper..Fnis :o)
    Jeg ønsker jer alle en rolig nat.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var dejligt at se lidt andet og andre mennesker end sygeplejersker så skidt med at gangen lignede en slagmark da vi kom hjem.

      Slet
  5. Hvor herligt at i begge kom af sted, og hver for sig. Bamse var da ellers dygtig at forsøge at tørre op efter sig;-) Jeg har kun set haven afbilledet rundt omkring, og hvor er den flot også nu. Jeg fascineres af den måde rallet rives på.
    Og jeg bliver ved med at kigge længselsfuldt efter camelia, det ender med jeg må forsøge mig med en igen, den skønhed er svær at modstå:-)
    Ha en god dag:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja så var der lidt at snakke om fordi vi havde været af sted hver for sig. Ja Bamse havde gjort et godt forsøg på at tørre op, så jeg skulle bare lige hjælpe lidt da vi kom hjem ;o))
      Der er lige godt ½ times kørsel her fra, så hvis du vil med der ned engang kan vi måske finde ud af noget.

      Slet
  6. Sikke mange fantastiske billeder men endnu mere glæder det mig at i begge to fik nogle fantastiske oplevelser. Det fortjener i begge på hver jeres måde.
    Min 1. maj foregik i Købehavn og sikke den by kan byde på meget smukt. Jeg var også i Kongens Have og sikke der var dejligt. Så jeg har også fået mig en på opleveren.

    Rigtig skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var godt med lidt andre oplevelser for os begge, så der er lidt nyt at snakke om. Godt du også havde en god tur. Jeg har kun været i København 1 gang i mit liv og det var mere end nok til mig...er bestemt ikke til storbyer.

      Slet
  7. Hej Rita.Dejligt at høre at du havde en skøn tur til Lille Malunds flotte have.............har været der et par gange.Men en lidt kaotisk hjemkomst kan jo ikke ødelægge din dag.
    Os tre tøser havde jo også en dejlig tur til Fyn i søndags.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en dejlig dag for os begge, så pyt med lidt oprydning efter Bamse. Det var jo også kun 3. gang Bamse var alene hjemme. Godt i også havde en god tur.

      Slet
  8. Kære Rita Dejligt at du kom afsted og fik ladet batterierne. Dejligt at Niels også kunne komme på en lille tur. Flotte billeder du viser, især kamelia, dem er jeg helt vilde med. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var rigtig godt for os begge at komme lidt hjemmefra og ja deres Kameliaer var virkelig flotte.

      Slet