onsdag den 25. maj 2016

Hosta i gården

Sidste år kom en del af mine Hosta i krukker og stod her på nordsiden af huset.
I år må de på grund af Bamse op og stå på noget.

De mindste er kommet op på skihylden

Her et par stykker i nærbillede.

Her et par stykker sammen med den brogede Skvalderkål.
 
På den anden side af døren står de på en bænk, et par gamle stole og et bord.
Det ville være pænere hvis nogen kunne stå på jorden men de står jo i den del af gården som er blevet indhegnet så Bamse og Samson kan løbe ud og ind. I år må det nok blive sådan her for ellers får Bamse dem vist hurtigt flået i stykker.




 
Ellers har tiden siden begravelsen vist mest gået med 3 ting...luge ukrudt, spise og sove.
Spørg mig ikke hvad der er sket i verden i den sidste uge. Fjernsynet har været tændt en gang og da faldt jeg i søvn inden nyhederne overhovedet fik begyndt.
 
Her en lille hilsen fra den lille kravlemus. Han synes virkelig at det er kedeligt at far er væk...når jeg er i haven er de nødt til at være i den ene gang for at han ikke laver ulykker. Ører har han pludselig slet ikke og kan være helt umulig, så den lille fyr har virkelig haft det svært med at blive faderløs.
 
 

14 kommentarer:

  1. Hvor er dine hostaer dog smukke det er da en god ide at have dem i krukker! Det er klart Bamse savner Niels, og jeg tænker lidt at nu mener han måske han skal overtage Niels' rolle i huset. Har du noget af Niels' tøj som ikke er vasket, så læg det i hans kurv(e), det hjalp en hund og hans mor som vi kender. Det er svært at lave noget med en dejlig aktiv hundehjælper og så er en form for hundegård med legemuligheder godt for alle. Pas nu på dig selv Rita og giv dig selv lov til at slappe af ind imellem! Knus Jytte

    SvarSlet
    Svar
    1. Prøver lige igen for mit svar var da pist væk.
      Jytte Bamse har fået fars gamle arbejdsjakke men det hjælper nu ikke meget men han kommer vel over lømmelalderen og finder ud af at ikke alt kan dreje sig om ham. Jeg skal nok huske at slappe af elle i hvert fald prøve på det...jeg er ikke så god til det der med at lave ingenting.

      Slet
  2. Smukke hostaer du har Rita og det kan jeg forstå at Bamse også syntes. Åhh hvor er han altså lækker den lille kravlemus. Oven i at han savner Niels er han så ikke ved at være teeager ? det plejer at være der i den alder hvor det kniber med hørelsen.
    Her går tiden også med at luge, sove og arbejde så mit tv det bliver heller ikke slidt :o)
    Knus fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linda. Jo jeg tror det passer meget godt med at han er ved at være teenager og svinger mellem at være åh så stor og selvstændig og en lille morsyg dreng.

      Slet
  3. Fin opstilling med hostaer. Det er ikke nemt at være lille hund, vores den yngste hun spiller bold, så snart hun kan komme til det, og det er os, der skal sparke til den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth. Nej det er ikke altid let at være en lille hund som jo ikke kan forstå at der også skal laves andet end at lege med ham.

      Slet
  4. Kære Rita.
    Ja det er jo lidt svært at forstå for Bamse at Niels ikke kommer igen - så prøv det som Jytte forslår, det man også ofte ved hvalpe, som er kommet fra og savner dens familie. Jack havde en gammel t. shirt med som lugtede af dens mor. Det hjælp.
    Ja luge er noget alle gør og du gør det nok af forskellige grunde. Jeg håber at du også kommer lidt ud i blandt andre end kun at kigge ukrudtet i øjnene.
    Knus herfra
    Jack og Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo jo i aftes var jeg skam til havevandring i den lokale havekreds. Ved nu ikke om jeg fik meget ud af det ud over at jeg kom til at fryse. Heldigvis var jeg da blevet advaret om at nogen tror man er farlig og undgår en når man lige har mistet. Et par stykker kom hen og kondolerede og var lynhurtigt væk. Heldigvis var jeg da sammen med et par stykker som har været med hele vejen og så fik jeg da godt nok ondt af hende der spurgte hvordan Niels havde det og jeg kunne jo kun svare at jeg regnede med han havde det godt for han var både død og begravet.

      Slet
  5. Det er en rigtig teenager hanhund du har dig, sjovt/godt billede af ham. Som sagt minder han i væremåden om vores første Charlie, pyhhh, han gav mig noget at lave, og havde jeg vidst det dengang havde jeg også fjernet det han ikke måtte tage, men det var som sagt den første hund. Han sprang engang gennem en rude fordi han så en kat, begge overlevede fint:-) Lækre hostaer du har.
    Ha det godt Rita!
    Kram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha uha jeg håber da ikke Bamse begynder at springe gennem nogen ruder...godt der ikke skete noget alvorligt. Han bliver vel voksen engang og det er jo bare ærgerligt at hans tenageperiode lige falder sammen med at far er væk.

      Slet
  6. Hejsa Rita.
    Ved godt dit indlæg er om Hosta. men mit blik falder jo for det kreative med det samme.
    Den ski hylde er det bedste jeg har set længe. Nøjjjjj hvor det bare en fantastisk ide.
    Nu er du så skyld i at jeg skal på jagt efter ski :))))))))))
    Ham Bamse er noget af en krudt ugle og det er klart han vil reagere på at mangle sin far som han hyggede så meget sammen med. Så tror bare du skal have lidt tålmodighed. Han skal bare finde sig en ny hverdag!!!

    Rigtig dejlig dag til jer
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. God jagt på ski Charlotte. Jeg har jo også en skihylde på en lang væg i køkkenet. Nogen Niels har fået tiltusket sig da han arbejdede på genbrugspladsen. De måtte jo ikke tage noget med hjem men fik de det af dem der kom med det var det helt i orden...så dem er jeg selvfølgelig ekstra glade for fordi det er nogen Niels er kommet hjem med til mig.

      Slet
  7. Jeg elsker hosta, jo større og mørkere de er - jo bedre. Jeg køber gerne nogle hvert år. Tak for kikket i din have

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg får som regel også lidt nye hvert år og der er jo nok forskellige at ønske sig.

      Slet