onsdag den 11. januar 2017

Stadig lidt blomster i drivhuset.

 
Jeg var en tur i det store drivhus i dag for at se om der var noget der skulle have lidt vand.
Der er stadig lidt der blomstrer og er det ikke lidt blomsterbilleder vi trænger til på sådan en våd og blæsende dag.





Her kan i se hvorfor Streptocarpus hedder Spiralfrugt på dansk.
Se den spiralformede frøkapsel til venstre i billedet.
 
Ellers kan i se det her på den håndfuld frøkapsler jeg fik høstet.





Der er også stadig nogle af Pelargonierne der blomstrer.
Der trænger frygteligt til at blive pillet visne blomster og blade af men jeg kan kun være et sted af gangen. Nu er jeg i gang med at give stuen den helt store tur. I dag har jeg været begravet inde i mit tårnbuffet, så jeg har nærmest slet ikke opdaget, hvor træls vejret har været.
 
God aften til alle.
 

 
 

6 kommentarer:

  1. Ja det er dejligt at se blomsterbilleder, som ikke er fra arkivet. Så flittig du er.

    SvarSlet
  2. Du får da udnyttet det dårlige vejr! Skønt med så fine farver fra dit drivhus!

    SvarSlet
  3. Det er da lige hvad vi trænger til på sådan en regn/blæsevejrs dag. Fine blomsterbilleder, tænk at der er så mange der blomstrer.
    God udnyttelse af det kedelige vejr.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  4. Hold da op Rita.
    Jeg syntes du sagde der stadig var lidt med blomst..........
    Nu længes jeg da endnu mere til foråret med dine flotte blomster.

    Skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
  5. Tak for jeres kommentarer. Ja det er dejligt at kunne gå en tur i drivhuset og stadig finde lidt blomster. Det går planmæssigt fred ad med min rengøring.

    SvarSlet
  6. Hvor er din streptocapus smukke - sikke en farvefest her i kulden. Her blomstrer et par pelargonier også. Ja det er skønt at få ryddet op. Jeg har lige pause i mine gøremål, så god lørdag til dig herfra.

    SvarSlet