lørdag den 1. april 2017

1 dag forsinket

Det er de små martsvioler Viola odorata som er en dag forsinket.
Nu er det jo 1. april men det er altså først i dag at de første martsvioler er sprunget rigtig ud her hos mig.

Den første er en fin lille hvid sag som jeg har fået af en veninde.
 
Den næste har jeg sikkert fundet på et plantemarked.
 
Midt i den gruppe fandt jeg så en plante som så helt anderledes ud.
Den blev gravet op og pottet for den må jeg lige holde lidt øje med.

Jeg fik aldrig stille skarpt på en enkelt blomst men farverne er gode nok.
Er der nogen der ved om de krydser sig så det er en helt ny sort, jeg har tryllet frem.
Hvis ikke det er en frøplante ved jeg ikke hvor den kommer fra.

Den her har så til gengæld et sortsnavn
Viola odorata 'Barley Pink'
Pink er den helt bestemt...det bliver fantastisk med en lille gruppe af den.
 
Der kommer sikkert flere Violer men de er ikke sprunget ud endnu.




 


 


5 kommentarer:

  1. Jeg så de blå i går, så de nåede det lige.

    SvarSlet
  2. Skønne violer, jeg er vild med farven på den der er anderledes. Jeg har fået vasket drivhuset ned i dag, hårdt og træls arbejde, men dejligt når det er gjort. God aften til dig. Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  3. Jeg har også set både de blå og de hvide udsprunget i dag.

    SvarSlet
  4. Her har både de blå og de hvide været udsprunget i en uges tid, og så har jeg en lille nu en som jeg ikke har set før. Den må have været med i en staude fra en af jer andre af :o)
    Rigtig god weekend :o)

    SvarSlet
  5. Det var også i går, 1. april, jeg så de første violer. Det er spændende med den lyserøde. Hvis de krydser med hinanden er det interessant at følge. De brogede, blå og hvad, har jeg endnu ikke set noget til i år, heller ikke de røde. Jeg har endnu kun set de gammeldags blå.

    SvarSlet