torsdag den 18. maj 2017

Bamse hjælper mor


 Efter frokost og siesta...pyh der var 27 grader.. blev jeg enig med hundene om at vi ville gå i skyggen omme i gården og prøve at få nogen af Hostaerne stillet lidt op efter farve.


Bamse glemte nu det med at hjælpe for han fik fat i et skår fra en gammel krukke og uha det var spændende. Jeg kan slet ikke stå for ham når han får de der rynker i panden.
 

Mor du får den ikke ... det er min.



Så måtte jeg jo selv i gang.
 

I den anden ende nogen af de gule.
Dejligt at se dem igen.
 
På et tidspunkt da jeg var i sydhaven kom jeg forbi den her Trillium.
Den må enten flyttes eller jeg må bruge en god bid af den stedsegrønne, når det bliver kransetid.
Det bliver nok det sidste for den gror da helt tosset der.
 

Hvad den hedder ved jeg ikke men fin er den da.

I skal da også lige se de her kæmpe frøkapsler på min nye dobbelte julerose.
Dem må jeg holde øje med for de skal da vist sås under lidt bedre forhold end når de bare får lov at så sig selv.

Den fine røde trådpæon valgte dagen i dag til at springe ud.

Til sidst springer vi tilbage til i morges da jeg spottede den her Geranium Phaeum frøplante som stod og lyste helt rødt i solen.
 

5 kommentarer:

  1. Ja det var en fin trillium, du fandt der. Min gamle hund basenjien fik også sådan en fin rynke i panden, det er så sødt.

    SvarSlet
  2. Hvor har du det fint og ryddeligt! Trillium ligner lidt cernuum, men de krydser sig jo flittigt, så det er svært at sige.

    SvarSlet
  3. Du har været flittig i haven, så fint det ser ud. Hyggeligt med hundene med på havearbejde.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet
  4. Hvor ser der dejligt ud i din have. Alting gror så godt. Og så sød bamse er med rynker i panden Hihi
    Du må meget gerne sende lidt af den varme til Hjørring. Her er det igen koldt og gråt
    Ønsker jer en dejlig weekend

    Knus Lone

    SvarSlet
  5. Det ser godt ud det hele Rita. Hyggeligt med selskab af hundene, her har jeg også altid Walther ved min side. Ja i torsdag var det godt med noget skygge, for hold da op hvor var det varmt i den direkte sol. Mange hilsner Mette

    SvarSlet