tirsdag den 1. august 2017

Og sveden den sprang

Som sædvanligt var jeg tidligt oppe. Jeg skulle jo nødigt gå glip af solopgangen, når de nu havde lovet sommer...bestemt ikke fordi jeg bryder mig om det...altså varmen.

Jeg havde en plan for dagen men var godt klar over at jeg nok ikke nåede ret langt.
Jeg har bestemt mig for at fjerne den række pil jeg har. Jeg får dem ikke brugt til noget og der er nogle insekter som æder af dem så de sætter sideskud i stedet for at blive fine lige flettepil.
Jeg nåede da et stykke inden jeg måtte give op, fy for den da også hvor jeg svedte.
 
Mens jeg kølede lidt af gik jeg i gården og fik klippet flere Hosta blomster af...grisene elsker dem.
 
Jeg kunne jo da også prøve om der var lidt køligere i Skygge.
I søndags havde jeg nemlig været på kratluskertur og fundet et helt vidunderligt sted.

Først skulle jeg nu have plukket de tyttebær jeg havde spottet på vej hjem i søndags men da havde jeg ikke flere poser.
 
Så nåede jeg ud til mit ny fundne sted, her var også varmt men der skulle findes ting.

Så er min cykel vist ved at være godt fyldt op.
 
Her er så noget af min fangst...der er masser så det er bare af sted igen en anden dag.

Da jeg havde fået frokost kom jeg til at lege lidt...en meget rustik krans blev tryllet frem.
Den kan bruges som den er men der kan også nåles/bindes nogle fyrspidser på, en anden mulighed hvis den skal bruges inde er at lime masser af små sølvkugler på og drysse den med glimmer og så et kæmpe lys i midten. Der er mange muligheder.
 
Nu er det jo sommer og der har da været en del sol, så måske vi skal kigge på nogle Solhatte.
Sjovt nok har de åbenbart ikke noget mod at stå tæt når det er med andre solhatte.
En hel masse frøplanter som blev plantet i et bed for et par år siden.





Dem jeg har i bedene er ikke nær så fine, så jeg tror de bare får lov at stå i det bed.

Til sidst et billede fra æslernes have med det nye bed til højre.
 
 
 


 
 
 
 

















 
 
 



8 kommentarer:

  1. Hej Rita, du når godt nok meget på en dag. Herligt med et nyt sted med masser af gode ting til dekorationer.
    De solhatte der, hvor er de fine og Æslernes have er jo slet ikke til at genkende. Jo du har så sandeligt haft travlt.
    Jeg sad i dag i solen og sendte dig en tanke da jeg så på mine Floks. Jeg må have dem fotograferet og sat ind med billede på. Det er ved at gribe om sig :o)
    Knus fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Floksene er dejlige lige nu. Jeg nåede jo slet ikke at få alle delt så de store planter har det med at vælte ud til alle sider når de der hidsige byger kommer. Jeg må jo bare videre med det når vi kommer lidt længere hen.

      Slet
  2. Jeg har også knoklet så sveden sprang i dag, dog med at grave græsplæne af. Det har også været rigtig lummert her i dag, så måske har det også noget af skylden? Sikke mange lækre solhatte du har!

    SvarSlet
    Svar
    1. Gravet græs af... det tyder på et nyt bed, spændende. De solhatte står rigtig godt der, så jeg tror de bare får lov at stå. Jeg havde ellers sat pind ved nogen som skulle flyttes men det tør jeg næsten ikke.

      Slet
    2. Hi hi - ikke rigtigt et nyt bed, men en udvidelse af et eksisterende bed med bagtanker, som på sigt betyder nye bede. Foreløbig er det for at få 2 nyindkøbte roser rigtig placeret i forhold til de der planer om nye bede!

      Slet
  3. Det var da en hyggelig dag, du havde.
    Flotte SOL-hatte :-)
    Lisbeth

    SvarSlet
  4. Kære Rita
    Hvor får du bare lavet meget... trods varmen ;) men hent ærligt skulle vi da tage at få byttet. Du får al kulden og regnen her fra Nordjylland. Så skal jeg nok snuppe solen og varmen hihi...

    Rigtig god weekend
    Lone

    SvarSlet
  5. hvor er de fine og Æslernes have er jo slet ikke til at genkende. Jo du har så sandeligt haft travlt.


    หนังตลก

    SvarSlet