onsdag den 4. oktober 2017

Gråt i gråt... og vådt.

Det grå kommer af at der i går blev beskåret nogle træer oppe på kirkegården deriblandt et par Cedertræer. Affaldet ligger og flyder udenfor hegnet, så jeg nærmest ikke kan undgå at komme til at snuppe et par grene med hjem. Jeg biksede i al hast en krans sammen og smed et billede ind på en gruppe på FB for at høre om nogen ved om de taber nålene eller de tørrer ind.
 
Desværre er der flere der har skrevet at de taber nålene så det går nok ikke at lave noget til salg af dem.
 
Jeg vil nu have glæde af de flotte grene så længe de holder, så jeg tænkte de ville være fine sammen med mine betonagern. Det må være på tide at de kommer ud og bliver skyllet af.
 
Det blev til den her lille opstilling ved enden af grisedrivhuset.
 
Gråt i gråt.
 
Jeg ved ikke om i bemærkede at den opstammede Buksbom som stod der i forvejen ikke er blevet klippet. Det er der en grund til, der er nemlig en Gærdesmutterede inde midt i den.
Jeg tror nu ikke den har været brugt til at ruge i men bliver sikkert brugt til at sove i.
Det er jo hannen som bygger indtil flere reder og er der en hunnen godtager bliver den brugt til at ruge i og de andre er bare til at sove i. Et eller andet sted må der være en rede mere for jeg har set indtil flere unger...i begyndelsen er det næsten kun forvoksede humlebier så små er de.
 
Efter frokost har jeg stået og leget lidt med at lime nogle kogler på en krans...noget skal tiden jo gå med i det her vejr. Indtil videre er der her kommet 55 mm i denne måned og det er kun den 4.
Da vi for 12 år siden flyttede her til var oktober så varm og tør at jeg måtte gå og vande alle de planter jeg havde med.
Bamse ligger ved siden af og sukker...jeg er ved at lære ham at kigge på radaren før vi går tur, så vi må hellere tage et kig og se om vi kan nå en hurtig tur inden næste byge ;o))
 


 
 
 
 
 



13 kommentarer:

  1. Ja det er voldsomt så meget regn, du har fået bare på 4 dage. Det har vi, som du ved ikke, men jeg har lige været en tur rundt og se på de sidste roser. Nu sidder jeg så herinde og ærgrer mig over, at jeg ikke plukkede dem ind, for nu både hagler og regner det voldsomt :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er totalt vildt med alt det regn. Vi nåede lige en gåtur og jeg fik fodret og så stod det ned igen igen...god aften til dig her fra det midtjyske.

      Slet
  2. Det er simpelthen for meget med alt den regn, Alma hun er lige blevet klippet og hun er bestemt ikke glad for det er så vådt udenfor. Igår måtte jeg pakke hende ind i min regnjakke og bærer hende fra kolonihaven og ned til bilen.Hun var totalt stivbenet og ville ikke selv gå :o)) hun sender masser af potedask til Drengene.
    Du er altså bare så god til at lave kranse og dekorationer af kratlusker fund.
    Det er godt du ikke bor tæt på mig for jeg ville købe mig fattig i alle dine lækkerier.
    Jeg har lige læst dit sidste indlæg og vil da fortælle at mine floks de står så flot, jeg glæder mig til de bliver lige så store som dine.
    Knus fra Alma og mig

    SvarSlet
  3. Det med at skulle bæres tør jeg ikke læse højt for Bamse for tænk hvis jeg skal til at bære rundt på ham...men de sender masser af potedask retur.
    Den Floks oppe i hjørnet som du ønsker dig skal vist have en bedre plads næste år for den bliver ikke rigtig til noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, Bamse han er nok lidt stor at slæbe rundt på :o)) han ville nu nok ellers nyde det :o)
      Ja så må du se at få den flyttet, den er noget af det smukkeste. Du har rigtigt fået sat gang i min floks kærlighed og jeg er så glad for dem alle sammen. Jeg må da ønske mig en bog om floks :o)

      Slet
  4. En tør oktober lyder som et fantasifoster. Det er virkelig deprimerende. I det mindste kommer det ikke i vejen for din kranseproduktion.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en fantastisk oktober det år vi flyttede her ud. Der er ikke meget gang i kranseriet endnu...folk køber ikke noget til kirkegården i sådan et vejr.

      Slet
  5. Det er nogle smukke kranse du har lavet. kan du ikke dyppe dine cedetræ grene i vandglas,så tror jeg måske at de kan holde. det virker i hvertilfælle på andre planter. Godt du kan være kreativ når regne vælter ned. Hygge til dig/jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender slet ikke vandglas, men nu bruger jeg grenene udendørs og så må de holde så længe de nu kan.

      Slet
  6. Du er altså fantastisk til de kranse Rita. Bliver betaget hver gang de toner frem.

    Sov godt
    Charlotte

    SvarSlet
  7. Tusind tak Charlotte. Glæder mig til jeg rigtig kan komme i gang. Der er ikke meget salg i det med det her vejr.

    SvarSlet
  8. Alting sejler...
    Det er virkelig kedeligt at jorden er så våd, for der er jo stadig arbejde at gøre i haven, men måske vil søndag rette op på det regnfulde indtryk. Dine gråt-i-gråt dekorationer er nu flotte alligevel!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  9. super fint og dejligt efterårs agtigt.

    SvarSlet