onsdag den 3. januar 2018

Endelig hverdag igen



For mig er den 1. januar ventet med længsel i det meste af december måned.
Det er den dag jeg må begynde at tænke på forår... ellers gjorde jeg det nok hele efteråret for julen er bare ikke mig. Vejret den 1. var bestemt ikke noget at råbe hurra for men drengene skulle jo luftes og se så lige hvad vi fandt. En fin lille tusindfryd som stod og legede forår.

I haven fandt jeg i går de første Erantis... jo jo det skal nok blive forår.
 
Inde kom en del af julepynten ud i går og pludselig er et par lys og et par juleroser for mig mere forår end jul.
 
Her havde vi jo trods alt et snert af julestemning, men det var først den 27. eller 28. at det så sådan ud.
 
Julen er blevet brugt på at male mine vinduer indvendigt.
Jeg har jo ikke tålmodighed til at sidde på min flade, så mens alle andre spiste julemad i store mængder, hyggede jeg mig med at male... man kan nu sagtens spise juleslik og kager, med en pensel i hånden ;o))

Til sidst et billede fra den 23. hvor der var den mest fantastiske solnedgang som jeg må dele med jer.
 
Hyg jer der ude og drøm om forår.
 




 
 


 
 

11 kommentarer:

  1. Hej Rita

    Det er da godt nok en super tidlig erantis! Det har jeg ikke set hos andre:)
    Og mon ikke de klarer sig igennem den dagfrost de regner med fra weekenden?

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. De er tidlige hvert år, men de står også lige mod syd i et bed mellem drivhuset og havestuen. De kan få lidt blade omkring sig og så skal de nok klare den.
      Også en god dag til dig.

      Slet
  2. Hej Rita
    Ja vi der holder af hverdagen, synes godt om, at julen er overstået.
    Mon ikke der er slud hos dig nu, det er barsk vejr her hos os, sådan som det blæser.
    Flot solnedgang :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja dejligt at julen er overstået og det går den rigtige vej. Her sner det, så foråret må vist flyttes indendørs i dag, men vi er optimister og ved at den er der ude et sted.

      Slet
  3. Jeg er også rigtig glad for hverdagen, men synes nu osse julen er hyggelig, det er bare godt den ikke varer lige til påske ;0)
    Så fint med den lille erantis, og ja vi glæder os til foråret.
    Rigtig god dag kære Rita

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Også god dag til dig Lone. Selve julen er jo ikke min kop te, men godt at vi hver især kan gøre det vi har lyst til og at der er plads til os alle. Foråret er vist udsat på ubestemt tid for lige nu vælter sneen ned her.

      Slet
  4. Hej Rita.
    Julen er heller ikke min kop te. I år trak invitation til den gode julemad dog så meget at det endte med, jeg var med til hele pakken. Jeg kan huske en jul, hvor jeg også malede. Der var dejlig ro og fred til endelig at få malet i de timer, hvor verden uden om havde lukket sig om sig selv.
    Nu et hverdagen tilbage, og hvor er det dejligt. I går var der nærmest forår her, og jeg fik sat fuglekasser op, som fugle straks flyttede ind i.
    Imponerende at du alligevel julepynter, det gider jeg ikke. Din forårspynt derimod, synes jeg rigtig godt om.
    Hilsen fra Mette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt at høre fra en som forstår det der med ikke at være vild med jul. Jeg elsker at pynte op men alt det med gaveræs og bunker af julemad, siger mig ikke rigtig noget. I formiddag væltede sneen ned her, men i går var der dejlig forårsagtigt.

      Slet
  5. Jeg kan godt følge dig i, at det er hyggeligt at julehygge uden hele ræset juleaften. Her juler vi så meget, vi er synes vi er nødt til at hensyn til børn og børnebørn, der ikke kan forså, at ræset ikke er det fedeste i hele verden. Akke ja. Dejlig for dig, at du fik malet. Og tak for et dejligt glimt af forår i dine to blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig skal i da jule når i har børn og børnebørn. Jeg har ingen af delene og efter jeg er blevet alene gider jeg da slet ikke at jule, ud over at pynte lidt op. Min afdøde mand var heller ikke så meget til jul, men vi tog dog til den årlige julefrokost i hans familie... den pjækkede jeg så fra i år.

      Slet
  6. Hej Rita
    Jeg kan da lige se dig med en lækker småkage i den ene hånd og pensel i den anden overvåget af et par hunde på gulvet der holder øje med at du ikke kommer til at tabe kagen :o)
    Du er altså altid så myre flittig :o)
    KH Linda

    SvarSlet