torsdag den 4. januar 2018

Et par vinter/forårsdekorationer



Den første dekoration fik jeg ideen til da vi i går formiddags havde det mest forrygende snevejr.
Bamse kunne i hvert fald godt nøjes med en hurtig tissetur i gården.
 
Jeg var ved at rydde mere julepynt væk og fik så den ide at de her hvide kugler godt kunne gøre det ud for snebolde i en vinterdekoration. De er hule så 3 af dem blev vendt om og brugt som små vaser bare med en enkelt julerose i hver. Ud i vintervejret og få klippet lidt grønt og det blev lige som jeg havde forestillet mig.

Den lyser vældigt op på sofabordet, så mon ikke den får lov at stå de næste par måneder.
Blomster og grønt kan jo løbende fornyes.
 
Mine murstenforme var også blevet tømt for julepynt og nu er der så flyttet lidt forår ind i stedet for.

De erantis jeg havde fundet dagen før kom med ind sammen med noget grønt

En enkelt hyacint fandt jeg også i gemmerne, så nu er der igen lidt pynt på køkkenbordet.
Det er såmænd ikke så meget der skal til for at skabe lidt hygge og forårsstemning.
 
 
 
 






 

10 kommentarer:

  1. Du er god til at få meget ud af enkle virkemidler - flotte dekorationer, du kan fremtrylle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak... der skal ikke så meget til.

      Slet
  2. Hej Rita

    Flotte dekorationer. Hvilken plante er den grønne med de fine små takker i julerose-dekorationen?

    Kærlig hilsen

    Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ingeborg. Det er blade fra Korsikansk Julerose.

      Slet
  3. Hej Rita
    Godt Nytår :o)
    Den er vel nok smuk den hvide dekoration, den ide kunne jeg godt snuppe næste jul :o)
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og også godt nytår til dig Linda. Du snupper bare alle de ideer du har lyst til.

      Slet
  4. Godt nytår Rita til dig og drengene.
    Åh hvor jeg elsker julerosen. Den er så ren og fin.

    Fantastisk Helligtrekongers søndag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde Charlotte. Ja Juleroser er fantastiske. Lige nu står de stivfrosne ude i haven, men om et par dage når frosten er væk gror de videre som om intet var hændt.

      Slet
  5. Her er det mest den gamle hund, der ikke har brug for at komme ud, når der er koldt, Thor er altid ivrig efter at komme ud.
    Jeg fik også al julepyntet væk, der var nu ikke så meget :-)
    Fine dekorationer, jeg var også så heldig at finde et par af de der murstensforme, mine står i drivhuset med Hyacinter.
    Nå jeg må videre, vi var heldigvis lidt i haven lørdag og søndag, så nu må jeg kunne holde til lidt mere rengøring.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  6. You are good at getting a lot of simple tools - great decorations you can promote.

    หนังบู๊

    SvarSlet